En trevlig och rolig dag!

Igår när jag kom hem på kvällen så orkade jag inte skriva på bloggen var så trött.
Iallfall så hämtade jag ruben på dagis igår kl 14.00 och de var helt underbart att se.
Jag kom in på dagiset och där står alla dem som är i hans ålder och leker :)
Först ville han inte gå hem men efter jag hade pratat lite med honom
så sprang han ut från avdelningen, då sa jag ska du inte säga hejdå till Anki.
Vände han och sprang in och gav Anki en jätte stor kram och pussade henne.
Sen så gick han långsamt med händerna intill kroppen till hans kompis wile
så sa Anki Ruben vill nog ge dig en kram, Så kramade dem varandra.
Det var så underbart fint att se. Vi gick ut från avdelningen och klädde på oss.
Vi körde till Vellingeblomman och tittade på tomteutställningen där. 
Vi gick igenom hela tomtestigen och vi tittade på åsnerna och fåret.
Det var de gammla vanliga men de var kul för Ruben och titta på tomten.
Jag hade tagit med mig mellis så när vi var klara där
så åt vi mellis lite snabbt i bilen och han fick frukt som han kunde äta själv.
Vi körde ner till kanalen och skulle titta på båtar,
men vi titta bara på dem genom bilfönstret för alla ligger ju uppe på land.
Sen körde vi ner mot den stora parkeringen vid kanalen, 
men vi stannade halvägs ungefär, där är en parkering för 2 bilar.
Vi gick ut där och lekte en stund i skogen. 
Där är ligger också bunkrar så vi stannade vid en sån och lekte lite.
Batterina i kameran tog slut efter halva tiden i skogen :(
men iallfall när vi skulle köra iväg så hade jag tappat bilnycklarna när vi lekt.
Det var så jävla tröttsamt. Tog Ruben och bar han snabbt egenom där vi hade lekt
och tittade och så, men vi hittade inget. 
Märkte då att Ruben hade bajsat och jag hade allting i Bilen. 
Så de fanns bara en sak att göra då tyckte jag, 
jag fick ringa the big X och säga att jag var i nödläge.
Så hon fick hämta den andra bilnycklen och köra o lämna den till mig.
Jag gav mig inte var ju tvungen att hitta nycklen.
Tog Ruben och sprang egenom rundan vi gick en gång till.
Hitta inte den då iheller, tänkte jag går en sista gång och 
tittar extra noga där jag har tagit upp kameran ur fickan.
Då hittade jag den, så jävla skönt. Ringde och sa jag hittade nycklen.
Vi bytte blöja och chansade på att chrisse och stina var hemma.
För hade bästemt med cristus. Men ingen var hemma så vi fick ta bobo(bollen)
och vi sparkade och kastade lite boll där, efter 5-10 m så kom stina.
Då hade jag sagt innan till Ruben att vi skulle hem till chrisse och Stina.
Ruben bara stina, från ingen stans så sa han stina :).
Vi gick in till Stina och efter en liten stund kom cristus hem.
Vi var där en stund för chrisse städade lite och sen gick vi ut.
Vi gick ner till den nya toppengallerian.
Det var jävligt fräscht och snyggt, sen gick vi in på ica och handlade lite mat.
Det var helt sjukt va där var folk på de jävla ica:t fan kunde knappt gå där inne.
Vi betalade och gick hem och lagade mat hemma hos cristus.
Vi käkade och tittade på Lejonkungen med Ruben :)
Det gick bra att sitta still i en 15-20 m sen for han fram och tillbaka.
Vid 19.00 så började vi bege oss hemmåt men Ruben ville inte,
höll nog på i en 10-15 minuter på att försöka få han att vilja åka hem.
Till slut fick jag säga ska vi åka hem och se om där e nanne (bannan) hemma.
Då gick de såklart. Han glömde de med bannanen så han fick ingen när han kom hem.
Vi kom väll hem lite i halv åtta så jag klädde på han pyjamas och sen lagade vi gröt.
Käkade och sen la jag honom och han somnade rätt snabbt.
Sen fick man sitta själv och ja jag gjorde inte mycket, hade bara tråkigt när han somnat.
Har sovit skönt nästan hela natten. Har sovit lite nu på morgonen också medans
Ruben tittade på Tv, somnade jag hos honom på madrassen jätte myssigt.
Nu ska vi leka lite har precis ätit frukt.

På väg in till Tomtarna


Här tittar vi på tomtarna


Ännu fler tomtar och ruben pilar sig i näsan :)


Här är vi i Skoge och leker





Trevligt vi hade d i skogen, Synd och tråkigt man får göra allting själv
skulle helst viljat göra detta med min förra flickvänn ;( men men.
Pussar och kramar
ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Tony

Heh Gullig han va lilla ruben ruud. Sköt om er /tonka



2009-11-22 @ 10:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0